I den här bloggen samlas spretiga infall och kreativa idéer


söndag 1 juli 2012

Siluetter, del 3

Alla 9 siluetter är färdigmålade och sonen har kunnat flytta tillbaka in i sitt rum. Det har varit så ofanligt roligt att måla dessa siluetter! Dels för att jag älskar att måla, och dels för att dessa gubbar har gett mig en möjlighet att kika in i sonens värld och lära mig om vad han pysslar med.

Idag målade jag fyra gubbar:
Riven påbörjad
Jag började med Riven, ännu en karaktär från League of Legends. Hon har ett mäktigt svärd må jag säga.
Riven färdig
Sen gjore jag Lee Sin, den femte och sista gubben från LoL i detta rum:
Lee Sin
I hörnet bakom dörren in i rummet målade jag en till från Assassin's Creed:
Altaïr, eller är det Ezio?!
Slutligen en gubbe som kallas "Ghost" från Call of Duty: Modern Warfare:
Ghost
Jag känner mig nöjd, nöjd, nöjd och tycker det är extra kul att lillasyster får sova över i storebrors rum när det blivit pimpat.
Söta syskon
Läs om de andra siluettinläggen: Inledning, Del 1, Del 2.

1 kommentar:

  1. Så häftigt det blev med dessa figurer! Det rummet lär han vara ensam om, men du kanske får beställningar?:-))Bussig storebror.

    SvaraRadera